Diğer Avrupa ülkelerinden sonra Türkiye' de de yerel kullanıcılara ve reklam verenlere daha iyi hizmet sunmak amacıyla 2006 yılında Türkiye ofisini açan Google' ın pazarlama direktörlüğünü Mustafa İçil üstlenmiş durumda. İçil, hem marka yönetimi, hem ürün ve pazar stratejileri, hem de stratejik iş ortaklıkları konusunda Google markasını Türkiye' de temsil etmektedir.
Günümüzde tüketicilerin ne istediklerini çok iyi bildikleri üzerinde duran Mustafa İçil, yapılması gereken birincil işin tüketiciyi dinlemek, ikincil olarak ise elde edilen feedbackleri yorumlamak olduğunu, böylece farklılığın yaratılabileceğini söylüyor. Bulundukları pazarda innovasyonun çok olduğunu ekleyen İçil, bunun sebebini ise bulundukları sektörde sadakatin çok düşük olmasına bağlıyor.
Google' ın ismi
Google ismi, 1 rakamından sonra 100 adet sıfırdan oluşan matematiksel bir terimi ifade eden "Googol" kelimesinden gelmektedir. 1' den sonra 100 sıfırın uçsuz bucaksız görünmesi ve şirketin de webdeki uçsuz bucaksız bilgiyi düzenleme, organize etme misyonu sebebiyle bu isim uygun görülmüş.
Logodaki renkler
Google logosunun renkleri, Larry Page ve Sergey Brin' in yurt odasında başlayan maceralarını bir garajda devam ettirirken kullandıkları toplama olan bilgisayarlarının parçalarını bir arada tutmaya yarayan legolardan gelmektedir.
Gelir adwords- adsense
Google' ın gelir kaynağı reklam programlarıdır. Google adwords, arama yapılan sayfanın sağında ya da üst kısmında arama yapılan kelime ile ilgili olan reklamları gösteren bir içeriğe sahiptir. Avantajı, reklamlar herkesin önüne değil, sadece verdiğiniz anahtar kelimeyi arayan kişilerin önüne çıkmakta, böylece asıl hedeflediğiniz kişilere ulaşılmasıdır. Reklam verenler, tıklanma sayılarına göre ödeme yapmakta, yani verdiğiniz reklam hiçkimse tarafından tıklanmazsa hiçbir ödeme yapılmamaktadır.
Google Adsense ise web sitesi sahiplerine sunulan bir hizmettir. Sitelerinin bir bölümünü adsense ' e ayıran site sahipleri, sitelerinde tıklanan her reklam üzerinden kazanılan paranın yarısından fazlasını elde etmektedir.
Türkiye' de reklam harcamaları 4,5 milyar doları bulmaktadır. İnternetin reklam harcamalarındaki payı ise %1' lerdedir. Bu payın en büyük bir kısmını Google Adwords oluşturmaktadır.
Google' ın Sloganı ve başarısı
" Kötü olmadan da, para kazanılır! " sloganını benimsemiş olan Google, arama motorunun başarısını kapsamlı olmasına, doğru sonuçları vermesine, hızının saniyeler ile ölçülmesine ve kullanımının kolay ve sade olmasına bağlıyor.
Google' da anasayfanın sade olması tabu haline gelmiş durumda. Anasayfaya reklam vermek için çok büyük teklifler gelse de, bugüne kadar kesinlikle kabul edilmemiş.
Google Hizmetleri
iGoogle, Video, Gmail, Google Earth, Groups, Orkut, Maps, Blogger, Picassa, Desktop, Sms, Google Mini, Adsense , Adwords, Google Trends, Calendar, News, YouTube, Apps, Blogger
Google'ın finansal değerleri
Gelir: 16.593 milyar dolar
Net Gelir: 4.203 milyar dolar
Toplam Varlıklar: 25.335 milyar dolar
Toplam Net varlık: 22.689 milyar dolar
Türkiye' de Google
Dünya' da Google' ın kullanılma oranı %70 iken, Türkiye' de bu oran % 90' dır. Google' da günde 1 milyardan fazla arama yapılmaktadır. Google Türkiye ile birlikte son 6 ayda iGoogle, Picassa, Picassa for mobile, Blogger, Google Apps gibi birçok hizmet Türkçe' ye çevrilmiş durumda. Cadde cadde arama yapılabilmesi için tek tek caddeler arama motoruna kondu. Yakın gelecekte aynı işlemin şirketler için yapılması planlanıyor.
Google' da ...
- Genelde ufak ekipler Ar-ge' de çalışır.
- "Herkesten fikir al" politikası hakimdir.
- Ufak projelere önem verin, ölmelerine izin vermeyin.
- Öğrenmeye aç olan elemenlar alın.Risk alanları ödüllendirin, başarısızlığı cezalandırmayın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder