15 Mart 2008 Cumartesi

Son dakika fırsatlarıııı!!!! GittiGidiyorrrr!!!!

Bayanlarla özdeşleştirilmiş bir kelimedir alışveriş; alışveriş deyince direk akla gelirler ya da tam tersi. Öyle midir gerçektende? Alışveriş tutkusu erkeklerde yok mudur? Aslında ne kadar kabul etmeseler de erkeklerde son yılların gözde ifadelerinden "hızlı tüketim" den nasibini almış, alışveriş konusunda bayanlarla yarışır duruma çoktan gelmişler de kabullenmek istemiyorlar sadece. Hal böyle olunca, alıcı kitlesinin iyice büyümesi ile, girişimcilerinde insanlara alışveriş konusunda yeni imkanlar sunması kaçınılmaz hale geldi. Özellikle alışveriş yapmak için mağaza mağaza gezmeye üşenen beyler için yapılan en iyi teklif ise ayrılamadıkları bilgisayarlarının başında otururken, bir yandan da en sevdiği markaları, teknoloji ürünlerini satın alma imkanı sunulması oldu. Tabi konu alışveriş olunca bayanların da sisteme ayak uydurması zor olmadı.

2000 yılında interneti fırsat görüp, E-bay modelinin iyi olduğuna karar veren Serkan Borançılı, Burak Divanlıoğlu ve Tolga Kabataş, yaklaşık bir yıl kadar sitenin tasarımı, konumlandırması, daha doğrusu kodlama dışında diğer bütün işlerini kendileri yaparak oluşturmuşlar Gittigidiyor'u. Kodlama işlemleri o zamanlar 19 yaşında olan, şu anda ise şirketin ortaklarından olan iki kişiye outsource edilmiş. Ve 5 Şubat 2001 yılında Gittigidyor projesi hayata geçirilmiş. "Başlangıçta evimizde bulduğumuz herşeyin resmini çekip siteye koyduk diyor" ortaklardan Burak Bey. Şirket ancak 2003 yılından sonra anlamlı meblalar kazanmaya başlamış. Bu tarihten itibaren de şirkette büyüme başlamış zaten. 2003 Haziran ayında ilk profesyonel çalışanını işe alarak toplam çalışan sayısını 4' e çıkaran şirket, şuan bu sayıda 172' ye ulaşmış durumda.


Gittigidiyor' un 6 yılı



5.Şubat- Gittigidiyor yayına başladı

12. Nisan - hemen al opsiyonu girmiş devreye.
1000. işleme ulaşıldı.

19.Şubat - Listeleme servisi açıldı
5.Haziran - Dünyada ilk olarak açık artırmda taksit dönemi başladı
16. Ağustos - 100.000. kullanıcı kayıt oldu
16.Kasım - Dükkanlar bölümü ile birlikte sabit fiyatlı satış başladı

22.Ağustos - İş ortaklığı programı açıldı
8. Kasım - ilk tv reklam kampanyası başladı

30.Eylül - GG garaj açıldı
15.Ekim - yeni tv reklam kampanyası başladı
27.Aralık - GG'ye 320.000 farklı insan girdi
11.Ocak - 10.000.000'uncu teklif verildi
15.Ocak - kategori sayısı 2000'in üzerine çıktı
3.Şubat - 1 milyonuncu üye kayıt oldu
21.Şubat - açık artırmada sepet uygulaması başladı
3.Mayıs- e-Bay ile ortaklık anlaşması yapıldı



2004 Ağustos ayında GittiGidiyor' un 100.000 kayıtlı kullanıcısı varken, Doğan Holding pazaryerim.com' u kurup MSN Türkiye ile anlaşarak lansman yapıyor. Bu arada Doğan Holding bünyesinde bulunan tüm medya kuruluşları ile pazaryerim' in reklamı da yapılıyor. Bunun üzerine GittiGidiyor kurucuları e-Bay' den Gil Penchina ile görüşerek Türkiye ve GG hakkında bilgi veriyor. Böylelikle kendilerine rakip olmaya çalışan diğer şirketlerinde bir anlamda önünü kesiyorlar. Gil Penchina 2005 Nisan ayında Türkiye' ye geldiğinde GG yetkilileri kendisine şayet Türkiye ile ilgili bir planlarının olması durumunda rakip olmak yerine, birlikte hareket etmek isteyeceklerini belirtiyorlar. 2006 Mayıs ayında e-Bay' in CEO' sunun Türkiye' den çok etkilenip "neden Türkiye' de yokuz " demesi ve Almanya' dakilere Türkiye ile girişime başlayalım talimatı ile 2006' nın Haziran ayında GG ile görüşmeleri başlamış ve 2007 Mayıs ayında da ortaklık tüm dünyaya duyurulmuştur.

GG yetkilileri bu ortaklıktan özellikle pazarlama konusunda çok şey öğrendiklerini söylüyorlar. "Biz böyle birşey deneyeceğiz dediğimizde e-Bay' den biz aynı şeyi daha önce 22 ülkede denedik olmadı" diye öneriler aldıklarını, bunun da kendilerine çok zaman kazandırdığını belirten Serkan Bey' e ek olarak Burak Bey' de özellikle onların hukuki anlamda yaşadığı birçok şeyi kendilerinin de yaşadığını ve bu konuda da e-Bay' in kendilerine çok büyük katkısı olduğunu söylüyor.


Rekabet

Mynet' in nevaria.com' u, Doğan Holding' in pazaryerim.com' u gibi şirketlerin kendilerine rakip olmaya çalıştığını, ancak belli bir ölçüden sonra alıcı ile satıcı inanılmaz bir biçimde kenetlendiğini ve onları sistemden çekip almanın çok zor olduğunu dile getiren ortaklar, pazar paylarını ise % 90' nın üzerinde olarak veriyor.

Kuruluştan bugüne ulaşılan sayılar

Başlangıçta 30- 40 bin dolara kurulan GittiGidiyor'u ayda 6 milyon, günde 530.000 kişi ziyaret ediyor. 1.8 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısı bulunan sitede, günlük 750.000' nin üzerinde satış fırsatı sunuluyor. Sitede yer alan Kategorilerin tamamı alıcılar tarafından oluşturulurken, kuruluş aşamasında en fazla satılan ürünleri koleksiyon oluşturmuş. Ayrıca 3 yıl boyunca hiç elektronik ürün satılmamış. Alıcı kitlesini oluşturan büyük bir kısmı ise Anadolu'dan. Siteye kalma süresi ortalama 8-10 dak. arası iken, sayfa görüntüleme değeri ise 16,5.

GG ortaklarının gelecek projeleri
GG kurucuları, itiraf.com' un kurucusu Ersan Özer ' in ortaya attığı lokal arkadaşlık sitesi projesini hayata geçirmişler. Şuanda üç ayrı şehir için varolan siteleri istanbul.net, ankara.net ve izmir.net diye isimlendirmişler. İlk günden para kazandırmaya başlayan modeli, bu işi yapmayı düşünen herkese öneriyorlar. Çünkü bu konseptteki sitelerde rekabet bulunmadığını, herkesin tüm siteleri kullanabildiğini belirtiyorlar. Bu üç sitede semte göre arkadaş arama özelliğini ise özellikle belirtmek istiyorlar. Kuruluşunun 4. ayında tv reklamı yapabilecek seviyede kazandırması ise kendileri için ayrı bir gurur kaynağı.

Yöneldikleri bir başka alan ise video paylaşım siteleri. timsah.com ve uzmantv.com ile video paylaşımında da önemli bir yere sahip olmayı planlıyorlar. Timsah bildiğimiz video paylaşım sitelerine yakınken, uzmantv tamamen yeni bir oluşum. Burada ekipler bir konu belirleyerek bu konuda uzman olan bir kişiye giderek, görüşlerini alıyor. Tabi bu görüşmeyi de videoya çekiyorlar ve sonrasında video sitede paylaşılmaya başlanıyor. Yani her isteyen siteye video yükleyemiyor. Ama işin uzmanlarından birçok şeyi öğrenme imkanına sahip oluyor.

Güncel.net ise, Ciner Holding ortaklığı ile kurulan bir haberportalıdır. Bundan sonra ise 3 ayrı iş modeli düşünülüyor; kariyer, reklam ve ilan projeleri. Ayrıca bu ayın sonunda cimri.com' la kullanıcıları tanıştırıp, fiyat karşılaştırması konusunda zirveye oynamaya çalışacaklar.

Hiç yorum yok: