25 Şubat 2008 Pazartesi


19.Şubat. 2008 tarihinde İTÜ İşletme yüksek lisans programı e-ticaret dersine konuk olan Hamit Kekeç, kariyerine Pamukbank'ta başlamış, ardından 2002 Mart ayında Finansbank'a geçerek "işletme bankacılığı" üzerine çalışmalar yapmış, son olarak Teknoloji Holding' in iş geliştirme birimine katılarak Embrio.com'un yaratıcılarından biri olmuştur.

İnternette iş yapmak için internetin dört doğrusu olduğunu ileri süren ve bunları doğru hız, doğru pazarlama, doğru iş ve doğru insan diye sıralayan Hamit Kekeç, çağımızı ise bilgiyi doğru biçimde yorumlayıp proje üreten gençlerden oluşan yetenek çağı olarak tanımlamıştır. Ardından yeteneğin insanın içinden geldiğini, doğru insanın ise vizyon üretebileceğini vurgulamıştır.

İnternet üzerinden iş yapmak isteyenlere ya da yapacaklara ise önerilerde bulunan Hamit Kekeç, ilk olarak yanlış işe girmemeleri ve nefes konusu üzerinde durmalarını belirtti. Amerika'da kurulan şirketlerden sadece 1000'de 2 sinin ayakta kalabildiğini de örnek olarak verdi. İnternet dünyasında pazar payının hep 1.'den yana açık ara önde gittiğini ve bu nedenle bir işe başlarken 2. ya da 3. olmak gibi hedefiniz varsa bu işe hiç başlamamanızı önerdi.


İnteraktivitesi bol, merak uyandıran, kazan-kazan ilkesine dayanan, fark yaratabileceğin bir iş modeli belirleyip, sonrasında bu fikri ve işi 6 dakikada satabilir miyim? düşüncesi ile iş yapılıdığı taktirde doğru işi belirleyebilirsin. Doğru pazarlama yapmak istiyorsan, sahaya inerek hedef kitlende kim varsa ona özel düşünmeli ve WOMM'nin önemi üzerinde durmalısınız diyen Hamit Kekeç, embrio' nun son girişimlerinden olan ve şu anda 30 bin üyeye ulaşmış olan tio' nun sevgililer gününde bir oyun ile, yılbaşında özel çekiliş yaparak ya da 250. - 500. bannera ödül vereceğini açıklaması ile normalde günlük ortalama 30 kişi olan ziyaretçi sayısının 3000-5000' lere yükseldiğini belirtmiştir.

Hiç yorum yok: